Indlægget her er en reklame for NIVEA.

44% af alle “anti agers” (det må siges at være et ret ungt udtryk for folk, der bruge antirynkecreme!) mener at have det, de vil karakterisere som sensitiv hud. Altså en hud, der er følsom overfor input udefra. Parfume, urenheder, makeup, kulde, varme og så videre. Og det er dem, NIVEA går i møde med den nye Q10-serie af produkter rettet mod sensitiv hud. Serien dækker over en dagcreme og en natcreme, som begge to i tilgift til deres sensitive karakter også har de samme stærke og gode egenskaber som deres søskende-serie.

Sensitive-produkterne indeholder nemlig også Q10, som er et stof, der allerede findes i huden, og som er med til at udglatte fine linjer og lade huden blive ældre med stil. Cremerne har en blødgørende og opstrammende effekt, og ydermere har sensitiv-serien fået tilføjet lakrids-ekstrakt, som har en antiinflammatorisk effekt. På moderne dansk betyder det, at lakrids er med til at hele små brud på hudens overflade og kan mindske rødmen og irritation i huden. Desuden er sensitivserien en free from-formular. Altså, den er fri for parfume, alkohol og farvestoffer, og så er den dermatologisk testet.

Der er mange, der har holdninger til ingredienser som parfumer og parabener, hvilket der faktisk heller ikke er i de nye Q10 Sensitiv. Jeg er ikke selv ked af at bruge dem, men vi er jo alle sammen forskellige, og jeg elsker, at et kæmpe-brand som NIVEA, der strækker sig over så mange forskellige produkter, findes i så mange forskellige lande og kendes af stort set alle mennesker, nu kan dække endnu flere menneskers ønsker og behov.

Det er noget af det, jeg har fundet ud af i det år (præcis et år, faktisk! I denne måned!) jeg nu har været ambassadør for NIVEA, hvor jeg har fået et lidt større indblik i den kæmpestore virksomhed, NIVEA er, end jeg havde før i tiden.
NIVEA har en kendskabsgrad på 96%, og det er fordi, deres produkter er gode, reelle og virkningsfulde – samtidig med, at de har en pris, som alle kan komme i nærheden af. Men det gør ikke, at man fra NIVEAs side hviler på laurbærene og bare lader forretningen køre, som den altid har gjort. Som jeg ser det, er NIVEA i konstant udvikling, og de har nogle mennesker ansat, som er enormt gode til at tage temperaturen på markedet og finde ud af, hvad vi forbrugere ikke længere kan eller har lyst til at leve uden.

Lige for tiden vil mange gerne have produkter uden parfume og parabener. I hvert fald i Danmark. Og det kan NIVEA nu også levere. 🙂